Opruimtips
Ben jij vastgelopen met je huishouden? Troost je, dan ben je niet de enige! Steeds vaker vragen we hulp van een opruimgoeroe of -coach. Opruimen en schoonmaken wordt ons blijkbaar niet meer met de paplepel ingegoten, want steeds meer huishoudens zijn ongeordend en vol. Teveel spullen, te weinig opbergruimte, geen overzicht: je zou er gek van worden! Een rommelig huis is moeilijker schoon te maken en wordt dus eerder vies. Dat gevoel en het feit dat je steeds overal naar moet zoeken, is werkelijk enorm vermoeiend. Het goede nieuws is dat je jouw huis, met de juiste aanpak, vrij eenvoudig onder controle kunt krijgen. Bianca Organiseert is de opruimcoach die je daarbij helpt en geeft je handige opruimtips. Zo heb jij ook een heerlijk opgeruimd huis dat je energie geeft in plaats van kost! Een plaats waar je trots op kunt zijn, waar je weer op kunt laden en waar je je fijn voelt. Kortom, thuis!


Tips voor het opruimen
Eén van de fijne aspecten van het inhuren van een personal organizer van Bianca Organiseert is dat je opruimtips krijgt. Dankzij die tips voor het opruimen is dát in ieder geval voortaan een fluitje van een cent. Het zijn handige manieren om te zorgen dat alles in huis een eigen plek krijgt en houdt. Dus je krijgt niet alleen nu op dit moment een opgeruimd huis, maar ook ‘handvaten’ waarmee je voor eens en altijd orde op zaken stelt. Eén van die opruimtips is bijvoorbeeld de 10 minuten regel. Wen jezelf aan om elke dag op een tijdstip dat voor jou handig is, 10 minuten lang, of 10 items op te ruimen. Je zal versteld staan wat een verschil die regel teweeg brengt! Het is een heel eenvoudige tip. Een, simpele, nieuwe gewoonte met een gigantische positieve impact. En zo zal je nog meer tips krijgen en ontdekken dat het schoon en netjes houden van je huis, jouw thuis, minder moeilijk is dan je tot nu toe hebt gedacht.
Hulp nodig bij plannen en organiseren
Het punt is vaak dat we het probleem groter maken dan het is en dat we het bovendien als geheel willen oplossen. Dat is waar we dan vaak op vast lopen. Door het hele project in stukken te hakken en te plannen en organiseren, zal je al snel merken dat er meer overzicht en rust komt. Ben je op het moment in de fase dat je vast zit in je huishouden? Dan kun je wel wat hulp bij plannen en organiseren gebruiken. Samen met jou bekijken we wat er moet gebeuren, wat de knelpunten zijn en waar het meestal fout gaat. We ‘hakken’ het probleem in stukken en lossen die vervolgens stuk voor stuk op. Per categorie ruimen we alles op, we stellen een plan op en zorgen dat jij je eigen maakt met een aantal belangrijke opruimtips. Je maakt een frisse start. Zo reset je niet alleen je huis, maar ook jezelf en je gezin.
Professional organizer
Een Professional Organizer kijkt met nieuwe ogen naar jouw huishouden en ziet direct de knelpunten. Zij gaat met je om de tafel zitten om de situatie te schetsen en samen met jou te bekijken wat er nodig en gewenst is om jouw huishouden op orde te krijgen. Al na zo’n eerste gesprek krijg je meer in- en overzicht! De organizer professional gaat de confrontatie aan met de ‘afvalberg’ in je huis én in je hoofd. Er wordt een plan van aanpak gemaakt en het project wordt verdeeld in kleinere, overzichtelijke stukken. Een goede professional organizer houdt je de spreekwoordelijke spiegel voor, maar biedt ook de oplossing voor je probleem. De Organizer Professional evalueert de situatie, bekijkt wat jou wensen zijn, komt met een overzichtelijk plan van aanpak én reikt je handvaten aan om uiteindelijk zélf de controle te hebben. Voor persoonlijke en doeltreffende ‘hulp bij organiseren huishouden’, neem je dus snel contact op met Bianca Organiseert!